Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky pre služby spojené s prenájmom zábavných atrakcii poskytovaním služieb predajom zábavného tovaru
Pred zadaním objednávky si, prosím, prečítajte tieto obchodné podmienky. Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou je: www.hopihop.sk
Obchodné meno a sídlo/miesto podnikania predávajúceho:
Názov: TechGarden s.r.o.
Adresa :Priemyselná 1307, 96501 Žiar nad Hronom
IČO: 54 365 007
IČ DPH: SK2121639663
DIČ: 2121639663
Tel. kontakt: 0918 811 297
Číslo účtu: SK47 1100 0000 0029 4112 0265
Email: info@hopihop.sk
Tieto všeobecné obchodné a reklamačné podmienky predávajúci zverejní aj na svojej internetovej stránke www.hopihop.sk
Článok I – Pojmy
- Prevádzkovateľ ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene.
- Spotrebiteľ(objednávateľ) podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo podnikajúca fyzická osoba alebo právnická osoba.
- Podnikateľom pre účely VOP rozumie osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského alebo iného oprávnenia, osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- Tovar- je tovar ponúkaný prostredníctvom E-shopu.
- Objednávka úkon spotrebiteľa v súvislosti s E-shopom, ktorý vyjadruje vôľu spotrebiteľa nakúpiť tovar v E-shope, alebo uzavrieť zmluvu na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
- Cena- celková cena uvedená v objednávke, najmä cena za všetok tovar, ktorý si spotrebiteľ objednal a je uvedený v objednávke, ako aj DPH či iné dane, poplatky, vrátane ceny dopravného,
- Dopravné- cena za dopravu tovaru k spotrebiteľovi a prípadne manipuláciu s tovarom,
- E-shop nie je určený pre deti mladšie ako 16-rokov. Osoba mladšia 16-rokov môže náš e-shop používať len, ak na to udelí súhlas jeho zákonný zástupca (rodič, alebo poručník).
- VOP- tieto všeobecné obchodné podmienky.
Článok II – Všeobecné ustanovenia
- Tieto VOP upravujú:
- Tieto VOP upravujú:
- proces nákupu tovaru spotrebiteľom prostredníctvom E-shopu,
- proces objednanie tovarov alebo služieb prostredníctvom E-shopu,
- podmienky predaja a nákupu tovaru prostredníctvom E-shopu predávajúceho,
- práva a povinnosti zmluvných strán, t. j. predávajúceho a spotrebiteľa vyplývajúce z nájomnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je prenájom
Článok III – Objednávka a uzavretie zmluvy
- Spotrebiteľ si objednáva tovar u predávajúceho cez E-shop umiestnený pod doménou www.hopihop.sk
- Prevádzkovateľ prenajíma a predáva zábavné atrakcie pre deti aj dospelých na narodeninové a rodinné oslavy, firemné akcie, deň detí. športové dni, festivaly, predvádzacie akcie, reklamné akcie a iné príležitosti.
- Atrakcia sa prenajíma bez obsluhy bez odvozu a dovozu a bez inštalácie (spotrebiteľ si zabezpečí sám) spotrebiteľ je v to prípade je povinný podpísať zmluvu o prevzatí zodpovednosti za prenajímanú atrakciu.
- Na základe dohody s objednávateľom sa atrakcia môže poskytnúť s obsluhou, odvozom a dovozom a inštaláciou.
- Prevádzkovateľ nezodpovedá za nevhodné správanie osôb a následky vzniknuté nedodržaním návodu na používanie atrakcie, prípadné ujmy na zdraví, ani poskytnutie odbornej zdravotnej starostlivosti. Za mladistvé osoby zodpovedajú rodičia.
- V prípade, že dôjde k poškodeniu predmetu prenájmu z dôvodu výtržností, nevhodného správania je objednávateľ povinný škodu zaplatiť v plnom rozsahu.
- Bezpečnostnú službu na ochranu majetku, vrátane predmetu prenájmu, je povinný zabezpečiť objednávateľ (organizátor).
- Návrhom na uzavretie zmluvy je telefonická objednávka alebo odoslanie objednávky elektronicky objednávajúcim spotrebiteľom (správou na soc. sieťach, emailom...), prípadne osobne ústnou dohodou a prijatím objednávky. Toto prijatie prevádzkovateľ bezodkladne potvrdí objednávateľovi informatívnym emailom na zadaný email alebo správou na soc. sieťach, prípadne telefonicky alebo ústne, či sms správou, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť, len na základe dohody oboch strán alebo na základe zákonných dôvodov. Za prípadné chyby pri prenesení dát poskytovateľ služieb nenesie zodpovednosť. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. V prípade, že objednávku uskutoční v mene objednávateľa iná osoba na to oprávnená, sa za potvrdenie objednávky považuje vykonanie platby na účet poskytovateľa. Takéto konanie zaväzuje priamo objednávateľa v zmysle ust. § 16 zák. č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.
- Popis toho-ktorého Tovaru, jeho vlastnosti, dostupnosť na sklade, jeho cena sú uvedené v E-shope pri tom-ktorom tovare.
- Nákup tovaru v E-shope nie je podmienený registráciou v E-shope. Pri registrácii bude spotrebiteľovi na e-mailovú adresu zadanú pri registrácii doručená e-mailová správa, ktorá obsahuje aktivačnú linku. Spotrebiteľ kliknutím na linku aktivuje svoje konto na E-shope. Ak spotrebiteľ neklikne na linku do 3 dní od registrovania v E-shope, konto spotrebiteľa nebude aktivované a registrácia bude neúspešná. Nákup je možný aj bez registrácie,
- Po úspešnej registrácii bude mať spotrebiteľ prístup k svojmu kontu, prostredníctvom ktorého sa bude pri nákupoch hlásiť v E-shope. Pri každom ďalšom nákupe sa spotrebiteľ už neregistruje, stačí, aby sa pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásil k svojmu kontu v E-shope,
- Spotrebiteľ objednáva tovar u predávajúceho prostredníctvom E-shopu, a to podľa pokynov uvedených v tomto E-shope,
- Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ pri tom-ktorom tovare sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka toho-ktorého spotrebiteľa. Nákupný košík daného spotrebiteľa je tomuto spotrebiteľovi kedykoľvek počas vytvárania objednávky k dispozícii na nahliadnutie,
- V náhľade nákupného košíka si spotrebiteľ zároveň zvolí spôsob dopravy tovaru podľa možností, ktoré ponúka predávajúci,
- K cenám za jednotlivé tovary, DPH a pod. sa pripočíta aj cena za dopravné podľa zvoleného druhu dopravy, vratný depozit.
Príklad:
a) Predmetom nájmu je Hrad Walt Disney výr číslo: NC1562 s príslušenstvom : kompresor, predlžovací kábel 25 . Dohodnutá doba prenájmu je na dobu určitú od 1.1.2011 do 2.2.2011 celkom 1 deň. Zmluvné strany sa dohodli na nájomnom vo výške 50 eur na deň krát počet dní prenájmu 1 deň plus vratný depozit 50eur spolu 100 eur . Nájomné je splatné vopred na základe faktúry vystavenej prenajímateľom. - Objednávku spotrebiteľ dokončí stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby, Predtým je Spotrebiteľ povinný sa oboznámiť s týmito VOP a toto oboznámenie potvrdiť zakliknutím tlačidla „Potvrdzujem, že som sa oboznámil/a so Všeobecnými obchodnými podmienkami E-shopu.
- V prípade akéhokoľvek poškodenia atrakcie je Objednávateľ povinný oznámiť to bezodkladne poskytovateľovi. Pokiaľ sa jedná o poškodenie, za ktoré nezodpovedá poskytovateľ, je Objednávateľ povinný zaplatiť opravu predmetu prenájmu. Cena opravy sa hodnotí podľa platného cenníka a odpočíta sa z vratného depozitu.
Poškodenie
Cena (bez DPH)*
do 20cm
50€
do 50cm
90€
do 70cm
120€
do 100cm
180€
od 100cm
1,80€ / cm
- Objednávateľ je povinný zaobchádzať s predmetom prenájmu šetrne, je povinný dodržiavať návod na použitie, bezpečnostné predpisy. Objednávateľ je povinný predmet prenájmu používať len na účel, na ktorý je určený v súlade s bezpečnostnými a inými všeobecne záväznými
- V prípade, že dôjde k poškodeniu predmetu prenájmu z dôvodu výtržností, nevhodného správania a pod., je nájomca povinný škodu zaplatiť v plnom rozsahu. Bezpečnostnú službu na ochranu majetku, vrátane predmetu prenájmu, je povinný zabezpečiť nájomca.
- V prípade hrubého znečistenia atrakcie vzniká Objednávateľovi povinnosť zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 50€. Hrubým znečistením sa rozumie znečistenie predmetu nájmu trávou, senom, hlinou, jedlom, žuvačkami, hračkami, odpadkami, nádobami od jedla, konármi či inými nežiadúcimi predmetmi. Za hrubé znečistenie sa nepovažuje znečistenie, ktoré vzniklo štandardným využívaním atrakcie.
- Objednávateľ sám zodpovedá za všetky škody, ktoré vzniknú prevádzkovaním zariadenia za nepriaznivého počasia (ako nepoužitie krycej plachty na prikrytie celej atrakcie, ponechaní zariadení v el. sieti...), pri nevhodnom zapojení v elektrickej sieti, pri nevhodnej manipulácii s atrakciou či používaní v rozpore s návodom na používanie.
- Objednávateľ udeluje výslovný súhlas aj v nasledovných prípadoch ( 4 ods. 6 a 8 zákona č. 102/2014 Z. z.): – súhlas s poskytovaním služby, ak má jej poskytovanie začať pred uplynutím lehoty na odstúpenie, pričom spotrebiteľ úplným poskytnutím služby stratí právo na odstúpenie. V súvislosti s poučením, § 4 ods. 6 a 8 zákona č. 102/2014 Z. z. vyžaduje, aby spotrebiteľ vyhlásil, že bol: – riadne poučený o strate práva na odstúpenie po poskytnutí služby. V prípadoch vyššie uvedených musí Spotrebiteľ pred dokončením objednávky stlačiť aj tlačidlá s textom: „Predávajúcemu udeľujem výslovný súhlas so začatím poskytovania služby a bol Predávajúcim riadne poučený o strate práva na odstúpenie po začatí poskytovania služby.
- Odoslaním objednávky, t. j. stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ spotrebiteľ zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil/bol predávajúcim informovaný aj o vlastnostiach tovaru, celkovej cene, ktorú je spotrebiteľ povinný predávajúcemu uhradiť,
- Po vytvorení objednávky bude táto objednávka zaregistrovaná v systéme E-shopu. Predávajúci zašle na e-mailovú adresu spotrebiteľa, ktorú tento uviedol pri registrácii, nasledovné: potvrdenie Objednávky s informáciami o Objednávke V zmysle 6 zákona č. 102/2014 Z. z. predávajúci bezodkladne poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy, ktoré obsahuje nielen informácie z konkrétnej objednávky, t. j. vlastnosti tovaru, cena a pod. ale aj ďalšie informácie – napr. poučenie o práve odstúpiť od zmluvy, poučenie o zodpovednosti za vady, postup pri vybavovaní reklamácií a pod. Všetko toto predávajúci poskytne spotrebiteľovi na trvanlivom nosiči. Trvanlivým nosičom je aj e-mail. Všetky tieto informácie spotrebiteľ obdrží bezodkladne po uzavretí zmluvy alebo najneskôr pri dodaní tovaru,
- Doručením potvrdenia o prijatí Objednávky podľa bodu 11 tohto článku VOP spolu s ostatnými dokumentmi Spotrebiteľovi sa zmluva o kúpe Tovaru považuje za uzavretú, pričom jej predmetom je dodanie v Objednávke špecifikovaného Tovaru za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok, ktoré sú obsiahnuté v dokumentoch podľa bodu 11 tohto článku VOP.
Článok IV – Platobné a dodacie podmienky
- Všetky ceny tovarov v objednávke aj v E-shope sú uvedené vrátane DPH. Cenu podľa objednávky môže spotrebiteľ uhradiť:
- v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na predajni
- Za úhradu ceny si predávajúci neúčtuje žiaden poplatok. Avšak predávajúci upozornil spotrebiteľa, že ten-ktorý subjekt, u ktorého je platba ceny realizovaná, si môže účtovať poplatok za úhradu (napr. daná banka pri vklade na účet),
- Spotrebiteľ sa zaväzuje uhradiť cenu v lehote uvedenej v objednávke,
- Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na účet predávajúceho,
- Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar spotrebiteľovi v lehote do 30 pracovných dní od uhradenia ceny objednávky alebo do 30 pracovných dní (mimo tovaru ktorý nie je na sklade a pri ktorom je uvedené že jeho termín dodávky bude upresnený pod dopyte) od uzavretia zmluvy podľa čl. III bod 12 týchto VOP,
- Predávajúci dodá spotrebiteľovi objednaný tovar na adresu, ktorú spotrebiteľ uviedol ako dodaciu adresu v objednávke.
- Dodanie tovaru, po vzájomnej dohode poskytovateľa s objednávateľom, je stanovené presne určeným miestom, časom a dátumom. Omeškanie poskytovateľa s dodaním v termíne stanovenom kúpnou zmluvou, nie je porušením zmluvy, ak k omeškaniu dôjde z dôvodov vyššej moci. Čas dodania sa primerane predlžuje o čas trvania dôvodov vyššej moci. Za vyššiu moc sa považujú skutočnosti nepredvídateľné, prípadne predvídateľné, ale neovplyvniteľné, pričom majú vplyv na vyhotovenie alebo do- danie predmetu prenájmu napr.: štrajky, opatrenia orgánov verejnej moci, neočakávané poruchy vozidiel, dopravná situácia, prírodné živly a katastrofy. Pokiaľ to bude možné je poskytovateľ v zásade povinný oznámiť tieto skutočnosti objednávateľovi, spolu s približným možným časom dodania. Pokiaľ sa v dôsledku vyššej moci stane plnenie poskytovateľa nemožným, jeho povinnosť dodať službu objednávateľovi zaniká. V prípade, že sa plnenie poskytovateľa v dôsledku vyššej moci stane splniteľným, len pri neprimerane zvýšených nákladoch, môže poskytovateľ od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- V prípade nadmerného poškodenia atrakcie, ktoré nie je možné opraviť pred termínom dodania služby a svojim rozsahom zabraňuje bezpečnému používaniu atrakcie, to znamená, že by mohlo dôjsť k ujme na zdraví osôb alebo majetku, si sprostredkovateľ vyhradzuje právo poskytnúť náhradnú atrakciu v primeranej hodnote bez zmeny celkovej ceny služby
- Ak sa plnenie poskytovateľa stane nemožným a táto nemožnosť plnenia bude preukázateľne spôsobená zavinením poskytovateľa, objednávateľ má právo požadovať náhradu škody. V každom prípade sa nárok na náhradu škody objednávateľ obmedzuje na sumu predstavujúcu 10 % hodnoty služby, ktorá pre nemožnosť plnenia nemohla byť dodaná. Nároky na náhradu škody objednávateľa, ktoré presahujú sumu zodpovedajúcu 10 % hodnoty tejto služby, sú vylúčené.
- Ak je predmet prenájmu dodávaný na miesto určené objednávateľom, objednávateľ je povinný poskytnúť poskytovateľovi všetku potrebnú súčinnosť na prevzatie predmetu prenájmu: vhodný prístup pre vozidlo, dostatočný priestor potrebný na jeho zloženie v určenom mieste. Objednávateľ sa zaväzuje poskytnúť dostatočnú, rovnú plochu na poskytnutie služieb s dostatočným voľným priestorom, kde každá umiestnená atrakcia má k dispozícii voľný priestor najmenej 2 metre z každej strany, pre vstup a výstup minimálne 3,5 metra (platí pre iné predmety tj. stromy, lavičky atď.)
- Susediace atrakcie musia byť od seba dostatočne vzdialené, minimálne 8 metrov. V prípade umiestnenia viacerých atrakcií je potrebné, aby neboli výstupy z jednotlivých atrakcií priamo oproti sebe v bezprostrednej blízkosti
- Ak zo strany objednávateľa nebude zabezpečená dostatočná voľná plocha na počet objednaných atrakcií a zároveň splnené tieto normy, zodpovednosť za rozostup a umiestnenie atrakcií preberá objednávateľ – spotrebiteľ.
- Objednávateľ je povinný oznámiť vopred, keď nafukovacia atrakcia bude umiestnená na inom ako trávnatom podklade (napr. betón, asfalt...) Objednávateľ sa zaväzuje zabezpečiť kotviace prostriedky pre atrakcie umiestnené na podklade inom ako tráve, tvrdom. Podľa európskej technickej normy -EN 14960 je potrebné, aby ťažná sila na jedno kotviace oko atrakcie bola minimálne 160 kg. Ak tieto prostriedky objednávateľ neposkytne poskytovateľovi, preberá plnú zodpovednosť za kotvenie a to aj v prípade nepriaznivého, veterného počasia, činí tak na vlastnú zodpovednosť
- Určité atrakcie nie je možné umiestniť na inú ako trávnatú plochu z hľadiska bezpečnosti.
- Objednávateľ sa zaväzuje zabezpečiť dostatočný príkon elektrickej energie pre atrakcie, zodpovedá za stav, funkčnosť elektrických prípojok a ich pripojenia. ( ak sa nepoužije ako zdroj elektrickej energie elektrocentrála prevádzkovateľa) Za splnenie všetkých potrebných revízií a kontrol v rámci bezpečnosti zodpovedá výhradne objednávateľ.
- V prípade vodných atrakcií je objednávateľ povinný zabezpečiť dostatočné množstvo vody na bezpečné a bezproblémové fungovanie atrakcií.
- Objednávateľ je povinný vopred oboznámiť poskytovateľa s podkladom, na ktorom bude atrakcia uložená, aby mohol poskytovateľ bezpečne umiestniť atrakciu. V prípade, že objednávateľ túto skutočnosť neoznámil, prípadne ju v deň dodania služby zmenil, preberá objednávateľ zodpovednosť za všetky vzniknuté škody s tým spojené.
- Pokiaľ poskytovateľ nemôže predmet prenájmu v mieste dodania odovzdať objednávateľovi, pretože ten neposkytol potrebnú súčinnosť, predmet prenájmu sa považuje za dodaný v momente jeho dopravenia na určené miesto dodania.
- V prípade, že objednávateľ nezabezpečil dostatočné a bezpečné priestory pre montáž atrakcie, prípadne hrozí riziko poškodenia alebo neplnohodnotnej funkčnosti atrakcie, je povinný poskytnúť náhradné priestory, v opačnom prípade bude predmet prenájmu vrátený a objednávateľ musí za- platiť 100% z konečnej dohodnutej sumy.
- V prípade, že pri doprave predmetu prenájmu na určené miesto došlo z dôvodu neprístupnosti miesta dodania k poškodeniu vozidla či inej škode, je objednávateľ povinný preplatiť túto škodu v plnej sume.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo v prípade nepriaznivého počasia alebo nečakaného poškodenia atrakcie, okamžite demontovať atrakciu až do prípadného zlepšenia situácie bez ohľadu na pokyny objednávateľa.
- Po skončení prenájmu je poskytovateľ povinný poskytnúť všetky predmety prenájmu v stave bez poškodenia, vrátane všetkých prídavkov (napr. predlžovací kábel a pod.). V prípade chýbajúcich alebo poškodených predmetov je poskytovateľ povinný uhradiť náhradu škody vo výške aktuálnych tržných cien jednotlivých položiek, prípadne zabezpečiť adekvátnu náhradu.
Článok V – Poučenie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia Tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom momentom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa:
- viaceré tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusa,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru,
- Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP uplatňuje nasledovne: písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie alebo e-mailom na adrese info@hopihop.sk
- Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí Prílohu č. 1 týchto VOP. V prípade, že spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP uplatní, vráti tovar predávajúcemu, a to zaslaním na adresu sídla Predávajúceho uvedenú v týchto VOP najneskôr do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil,
- Pri odstúpení od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP znáša náklady na vrátenie tovaru spotrebiteľ, a to vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na jeho povahu vrátiť prostredníctvom pošty. Ak predávajúci nechce znášať náklady na vrátenie tovaru spotrebiteľom, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, musí spotrebiteľa podľa § 10 ods. 3 a 3 ods. 1 písm. i) zákona č. 102/2014 Z. z.,
- Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný predávajúcemu s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atď. Za zníženie hodnoty tovaru, ktoré nevzniklo bežným opotrebením počas používania v lehote na odstúpenie podľa bodu 1 tohto článku VOP, zodpovedá spotrebiteľ,
- Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať spôsobom primeraným tomu, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru,
- Predávajúci v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia spotrebiteľa podľa bodu 1 tohto článku VOP vráti spotrebiteľovi platby, ktoré s odstúpením od zmluvy súvisia a ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti spotrebiteľovi platbu podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký bol použitý spotrebiteľom pri platbe za tovar, pokiaľ sa spotrebiteľ s predávajúcim nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však predávajúci zákazníkovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný predávajúcim, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil spotrebiteľ. Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platbu skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu spotrebiteľ preukáže, že mu zaslal tovar späť.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- právo na odstúpenie od zmluvy nemá podnikateľ (napr. živnostník, ktorý v e-shope zakúpi tovar na IČO).
- objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy maximálne 72 hodín (3 dni) pred vopred stanoveným termínom dodania služby bez uvedenia dôvodu a bez ďalších poplatkov.
- v prípade, že objednávateľ odstúpi od zmluvy v rozmedzí 72 hodín až 24 hodín pred vopred stanoveným termínom dodania služby, je povinný uhradiť 50 % z dohodnutej konečnej sumy, vrátane všetkých poplatkov, alebo po dohode s poskytovateľom zabezpečiť náhradný termín, ktorý už nie je možné ďalej meniť a musí byť najneskôr do konca daného kalendárneho roka.
- v prípade, že objednávateľ odstúpi od zmluvy menej ako 24 hodín pred vopred stanoveným termínom dodania služby, je povinný uhradiť 100 % z dohodnutej konečnej sumy, vrátane všetkých poplatkov.
- v deň dodania služby nie je možné odstúpiť od zmluvy, bez ohľadu na poveternostné podmienky (daždivé, veterné počasie) a objednávateľ je povinný zaplatiť 100% z konečnej dohodnutej sumy.
- v prípade, že bol predmet objednávky dodaný na dohodnuté miesto, nie je možné odstúpiť od zmluvy, to znamená, že objednávateľ je povinný zaplatiť 100% z konečnej dohodnutej zmluvy aj v prípade zlých poveternostných podmienok (daždivé, veterné počasie).
Článok VI – Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
- Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej ceny,
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho.
Článok VII – Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
Pri preberaní tovaru je spotrebiteľ povinný skontrolovať:
- či mu bol dodaný tovar v súlade s objednávkou,
- či mu bol tovar dodaný v množstve v súlade s objednávkou,
- či je tovar alebo jeho obal poškodený.
- V prípade, že bol spotrebiteľovi dodaný tovar, ktorý si neobjednal, je spotrebiteľ povinný ihneď, najneskôr do 24 hodín e-mailom kontaktovať predávajúceho. V takom prípade je spotrebiteľ oprávnený tovar neprevziať a s osobou, ktorá tovar dodala, spísať zápis o neprijatí zásielky,
- V prípade ak je balík alebo tovar v ňom uložený javí známky poškodenia, kupujúci môže odmietnuť prevziať zásielku (t. j. kuriérovi povie, že ju z dôvodu poškodenia nepreberie). S dopravcom treba spísať zápis o škode na zásielke. Zároveň kupujúci o danej situácii bezodkladne informuje predávajúceho (e-mailom alebo kontaktným formulárom cez e-shop),
- V prípade, ak po rozbalení spotrebiteľ zistí že dodaný tovar, javí známky poškodenia, prípadne bol dodaný v menšom množstve, než si spotrebiteľ objednal, môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu v Reklamačnom protokole viď Príloha č.2. Spotrebiteľ je povinný takýto reklamačný protokol ihneď zaslať predávajúcemu a uplatňovať si nároky z vád,
- V prípade, ak spotrebiteľ odmietne tovar bez dôvodu prevziať , je predávajúci oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť
- Spotrebiteľ môže tovar reklamovať e-mailom alebo poštou na adrese aktuálneho sídla predávajúceho, a to spolu s dokladmi ako dodací list, faktúra. V reklamácii je spotrebiteľ povinný uviesť:
- svoje identifikačné údaje,
- údaje predávajúceho,
- opis tovaru, ktorý spotrebiteľ reklamuje,
- popis vady tovaru,
- číslo objednávky, ktorej sa reklamácia týka.
- Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie,
- Záručná doba začne plynúť dňom, kedy spotrebiteľ tovar prevzal. Záručná doba je 24 mesiacov, pokiaľ nie je v dokladoch viažucich sa k tovaru uvedené inak. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená dlhšia doba, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto doby. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho spôsobom ďalej uvedeným.
- Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru vzniknuté, okrem iného, najmä:
- prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením,
- znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním starostlivosti o tovar,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
- vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom,
- zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy, montáž alebo úpravy),
- pri používaní tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou dokumentáciou k tovaru či s účelom, na ktorý je tovar určený,
- mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.,
- neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
- po uplynutí záručnej doby.
- Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach,
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí spotrebiteľom. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena,
- Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka),
- Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Oznámenie určenia spôsobu vybavenia reklamácie je možné zo strany predávajúceho vykonať aj formou e-mailového oznámenia na e-mail, ktorý spotrebiteľ uviedol pri registrácii. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť
- O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci spotrebiteľa emailom alebo doporučeným listom. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia Kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len „odborné posúdenie Tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
- Odborné posúdenie tovaru musí obsahovať: Uvedené ustanovuje zákon č. 250/2007 Z. z. v ust. § 18a.
- identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
- presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,
- popis stavu výrobku,
- výsledok posúdenia,
- dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
- Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie,
- Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia zmluvy a predávajúci ju zamietol, je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Spotrebiteľ odborným posúdením od predávajúcim určenej osoby preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť,
- Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť chybný tovar za bezchybný. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako bez chyby, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb tovar riadne užívať. Za väčší počet chýb sa považujú aspoň tri chyby a za opätovný výskyt chyby vyskytnutie tej istej chyby po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách,
- Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie,
- Vzhľadom na to, že dodávateľ nie je súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a koncovým zákazníkom, je povinnosťou predávajúceho, aby akékoľvek právne problémy, ktoré môžu vzniknúť medzi predávajúcim a koncovým zákazníkom, podliehali jeho vlastnému súboru obchodných podmienok, ktoré predávajúci využíva pri sprostredkovaní predaja tovaru ,
- Predávajúci nevydal žiadne ďalšie kódexy správania, ktoré by mal dodržiavať, okrem týchto VOP.
Článok VIII – Osobné údaje a ich ochrana
- Informácie o spracúvaní osobných údajov sú dostupné na : www. hopihop.sk/
Článok IX – Alternatívne riešenie sporov
- Účelom tohto článku VOP je informovať spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi predávajúcim a spotrebiteľom,
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi spotrebiteľom a predávajúcim. Spotrebiteľ môže svoj spor s predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov,
- Príslušným orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže Spotrebiteľ obrátiť alebo iný subjekt, ktorý sa nachádza v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR – https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1
- Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
- Spotrebiteľ môže spor medzi ním a predávajúcim riešiť aj prostredníctvom ODR platformy. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme ODR alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Článok X – Záverečné ustanovenia
- Na vzťahy neupravené Objednávkou a týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č.102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z., zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi.
- Spotrebiteľ vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
- Názov a adresa orgánu dozoru:
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dohľadu
Email: bb@soi.sk
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.04 . 2024